Portugal (2013)

Vrijdag 24 mei

Vrijdag ochtend zeer vroeg vertrokken vanuit Hilversum (01.30 uur). Om 05.10 uur zou onze vlucht vertrekken, klein half uurtje vertraging omdat de sluisdeur er niet af wilde. 07.30 aankomst op vliegveld Faro, waarna we na ongeveer anderhalf uur bij ons hotel waren. Mooi hotel, omgeving niet zo mooi, veel nieuwbouw en beton. Beetje rondgelopen en een Engels ontbijt genuttigd aan t strand. Het strand voor ons hotel is groot en niet zo mooi, maar iets meer richting het westen liggen fantastische kalksteenrotsen! 's avonds gegeten bij de "Marina" bij No Solo Aqua Lounge.

Zaterdag 25 mei

Na het (zeer uitgebreide) ontbijtbuffet zijn we via de "Marina" richting Portimao gelopen. Een wandeling van ongeveer een uur. Veel ooievaars gezien op grote nesten! Koffie gedronken bij Corto Ingles en het stadje rondgelopen. Cataplana gekocht.

Zondag 26 mei

Weer naar Portimao gelopen en daar een boottochtje voor later op de dag geboekt. Alle winkels in Portimao waren gesloten dus besloten we door te lopen naar Ferragudo. Daar aangekomen bleek het een zeer leuk stadje te zijn en hebben we daar lekker geluncht. Rond 15.00 uur een boottochtje gedaan langs de Zuid-oost kust (ongeveer 2 uur). Was wel aardig, maar niet spectaculair. Keiharde muziek op de boot en terug erg veel wind en golven!

Maandag 27 mei

Een redelijk bewolkte dag vandaag dus besloten we maar de West kust te gaan ontdekken en langs de kust richting Alvor te lopen. Het was een spectaculaire tocht langs de steile kliffen en over bospaadjes en kalksteen. Op een gegeven moment dachten we dat we niet verder konden maar er was toch nog een heel klein steil paadje recht naar beneden! Daar kwamen we op een verlaten zandstrandje aan waar we nog een uur gelegen hebben. Daarna weer omhoog en uiteindelijk het laatste stuk over de weg naar Alvor. Al met al zo'n 2,5 uur gelopen! In Alvor een goede hamburger gegeten en een beetje door het stadje heen geslenterd. De kerk die ik graag wilde zien stond open en ik liep zo naar binnen.......vond 't al een beetje druk binnen, ligt er een man opgebaard en was de dienst bezig! Snel weer weg!

Dinsdag 28 mei

Onze eerste excursie : Best of the West. Bewolkte dag. We zouden om 08.00 uur opgehaald worden, maar ze waren een half uur te laat. Onze eerste stop was het oude stadje Silves, waar we de kerk bezocht hebben en op een terrasje koffie gedronken hebben. We hebben ook een leuke Haan van Portugal met prikkers erin gekocht. (€16,30). Daarna verder met de bus naar Monchique, het hoogste gedeelte van de Algarve. Onderweg vele kurkbomen gezien. Bovenop Monchique was het koud en nat, het uitzicht werd belemmerd door de wolken.... Snel weer de bus in om onderweg ergens te lunchen (varkensvlees met koriander en knoflook, lekker!) en daarna snel doortuffen naar Cabo de São Vincente (het einde van de wereld). Zeer veel wind, woeste zee en steile kliffen, geen wonder dat mensen in de oudheid dachten dat de wereld hier ophield met bestaan.

Daarna een foto stop van 5 minuten bij Sagres en snel weer de bus in richting Lagos. Ontzettend leuk stadje en eerst snel het kerkje (Igreja de Santo António) en het bijbehorende museum bekeken. Wij hadden besloten om hier de excursie te beëindigen om wat meer tijd hier te hebben. (We zouden toch terug gaan naar het hotel). Lekker een beetje rondgeslenterd en heerlijk op een terrasje aan de Vinho Branco gezeten en later bij restaurant D.Henrique, geweldig gegeten. (Aanbevolen door Michelin 2012). Terug met een taxi (€ 22,-)

Woensdag 29 mei

Nog een excursie : Quateira markt & Vilamoura. De Quateira markt was ronduit vreselijk, alleen maar "cheap, cheap" rotzooi. We mochten daar 2,5 uur rondlopen maar in feite waren we al in een half uur klaar. Naast de markt nog wat gegeten en snel de bus weer in richting Vilamoura. Schitterende jachthaven, een van de grootste van Europa (1000 ligplaatsen). Rond 15.00 uur waren we weer terug.

Featured Posts
Recent Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.