Corfu - Griekenland (2016)

Dinsdagochtend 19 juli

In alle vroegte (04.30 uur) vertrokken met de taxi naar Schiphol. Daar aangekomen konden we snel langs de hele rij heen, makkelijk hoor dat "Speedy boarding"!

Achter de grenscontrole wat gegeten en gedronken en om 07.10 uur vertrokken we richting Corfu. Vlucht was redelijk snel voorbij en rond 10.15 uur plaatselijke tijd waren we op het vliegveld.

Panorama Hideaway

We moesten ongeveer 20 minuten wachten op onze transfer die ons in een half uur naar de plaats van bestemming bracht. Prachtige locatie, Panorama Hideaway, waar we een klein glaasje Gingerbeer (non-alcoholische specialiteit van Corfu) kregen. De eigenaar, Sakis, heeft het een en ander verteld en daarna konden we naar ons appartement.

Prachtig appartement met uitzicht op zee en . Snel wat gegeten en lekker het zwembad ingeplonst.

's Avonds bij ons appartement gegeten.

Woensdag 20 juli

Tijdens het ontbijt kleurde het zwembad groen! Bleek dat Sakis de pomp verkeerd om had aangezet, waardoor al het vuil het zwembad in dreef....,het hele zwembad moest leeggepompt worden!

Wij zijn aan het strand van Dassia gaan liggen. Kiezelstrand, niet breed maar op zich wel lekker. Aan de hoofdweg wat gegeten bij McPita, was lekker en goedkoop. 's Avonds gegeten in Dassia bij Alexandros.

Donderdag 21 juli

Gelukkig was het zwembad weer gevuld, maar het was wel ijskoud! Heerlijk geluierd en rond 17.00 uur niet de bus naar Kerkyra. Wat een geweldige stad! Heel veel Venetiaanse huizen en een wirwar aan straatjes. Beetje rondgelopen en gegeten bij Pergiola. Met de bus weer terug en bij ons zwembad koffie gedronken en een paar potjes Uno gespeeld. Terug op ons balkon kwam er een prachtige bloedmaan omhoog!

Kerkyra

Vrijdag 22 juli

Hele dag bij ons zwembad gehangen en gegeten bij Vinieri, 10 minuten lopen van ons vandaan. Een art-cafe met een Belgische eigenaresse.

Joey bij Vinieri

Zaterdag 23 juli & zondag 24 juli

2 hele dagen helemaal niks doen, luieren, zonnen, zwemmen, lezen, eten & drinken.

Maandag 25 juli

Vandaag rond 10 uur met de bus richting Kerkyra. Het was zo ongelofelijk druk in de bus dat we alleen nog konden staan en na 2 haltes kon /mocht er niemand meer bij! Bloedheet in de bus, blij dat we in het centrum waren en snel overgestapt op bus 10 richting Achillion, het zomerpaleis van Sissi. Daar aangekomen snel in de rij voor tickets en een familie ticket was goedkoper dan 4 tickets. Helaas begon de mevrouw achter de kassa moeilijk te doen " familly ticket is man, woman an children". Moesten we bewijzen dat we Gay waren! Heel geïrriteerd m'n paspoort op de balie gesmeten we hebben immers dezelfde achternaam. Uiteindelijk kregen we ons familie ticket.

Paleis was wel leuk om te zien, met een mooie tuin erbij.

Bij het Sissi paleis

Met de bus terug naar het centrum en daar geluncht bij Mamma souvlaki, niet echt best en er werd raar afgerekend met de drankprijzen..... Centrum doorgelopen richting het oude fort (Palaió Froúrio) om die te bekijken. Het was zinderend heet daar, gezien het tijdstip (14.00 uur), niet zo gek. Uiteindelijk is Joey op een terras gaan zitten en zijn wij drieën in de zinderende hitte omhoog gelopen. Zowel Mirandus als ik hadden boven echt last van hartkloppingen! Boven had je een mooi uitzicht.

Palaió Froúrio

Terug in het centrum nog een naar de A!gios Spirídonoskerk geweest waar de relieken van de eiland-heilige Spirídonos liggen. Helaas was de kist gesloten tijdens dit uur.

De graftombe met de relieken van Spirídonos

Met de bus weer terug naar Dassia en snel het zwembad in....we waren echt overhit. Bij het appartement gegeten.

Dinsdag 26 juli

Hele dag bij ons zwembad gehangen en 's avonds gegeten bij Alex, net beneden onze heuvel.

Woensdag 27 juli

Hele dag aan het zwembad gelegen. 's Avonds met de bus naar Ipsos en daar ontzettend lekker gegeten bij restaurant " Squirrel" echt heerlijk!

Heerlijk eten bij restaurant Squirrel

Donderdag 28 juli

Om 09.00 uur met de "blauwe" bus richting Zavros, daar overgestapt op de "groene" bus richting Paleokastrítsa, dat is gelegen tussen 2 mooie baaien. Eerst omhoog gelopen richting het Panagía theotókos tis Paleokastrístas klooster, een oud mannenklooster wat in 1228 werd gesticht. Prachtig om te zien, jammer dat er zoveel toeristen tegelijk waren. Naast het klooster wat gedronken en ik heb nog een klein stukje richting een uitzichtpunt gelopen, fantastisch! Beneden aan het "rustige" strandje bedjes gehuurden heerlijk gelegen. Het water was echt fris met veel keien, stenen en grillige rotsformaties. Mirandus, Joey & Kane zijn nog op een "sofa" achter een motorboot gaan hangen en "splashend" over de zee gescheurd!

Paleokastrítsa

Met de bus van 14.00 uur weer richting ons appartement en bij McPita nog wat gegeten. Eenmaal thuis weer gezwommen en uitgebreid met allerlei Nederlanders zitten kletsen. Veel wijn gedronken en rond 20.45 uur hebben we pas iets gegeten.

Vrijdag 29 juli

Hele dag geluierd en gezwommen en 's avonds gegeten bij de plaatselijke, zeer ongezellige Pizzeria "La Veranda", niet echt heel bijzonder.

Zaterdag 30 juli

Lekker op tijd opgestaan en om 09.45 zaten we al aan het strand, te wachten op onze boot, de Asteras. Rond 10.15 uur zaten we dan op de boot om een kwartier later te vetrekken om de oostelijke kust van Corfu te bekijken. Mooie boot, niet teveel mensen aan boord en vriendelijke mensen. Via Ipsos, Barbáti, Nissáki, Agni, Kalami, Kouloura, St.Stefanos en een piepklein "vuurtoren" eilandje Capparelli met uitzicht op het heel dichtbij gelegen Albanie, kwamen we rond 11.45 uur aan op een mooi heel smal strandje alwaar we een fantastische barbecue kregen.

Heerlijke salade, lekker knoflookbrood en supermalse kip of een varkenskotelet.

Asteras

Beetje gezwommen daar en rond 13.30 uur weer in de boot om even later aan te meren bij Kassiopi, een gezellig havenplaatsje waar het echt zinderend heet was! Joey & Kane zijn op een terras gaan zitten en Mirandus en ik zijn omhoog geklommen naar de oude burcht. Het leek verder dan het was en binnen 5 minuten stonden we boven van het uitzicht te genieten.

Uitzicht op Kassíopi

Panagía tis Kassópitra kerk

Beneden aangekomen nog even gekeken bij de Panagía tis Kassópitra kerk, eigenlijk was deze gesloten maar van een mevrouw mochten we toch snel even kijken. Daar voor € 5,- een flesje olie gekocht wat je op je moet smeren voor goed geluk. Aan de andere kant van de kerk zat de "The old school taveerne" waar de jongens zaten, daar nog wat gedronken en nog langs de boulevard gelopen en om 14.50 uur vertrok de boot weer. Onderweg nog even gestopt om te snorkelen en te zwemmen en de laatste stop was bij een "cave" waar je in kon zwemmen en onder water er weer uit kon zwemmen. Rond 17.30 uur waren we weer in Dassia, gegeten bij Monica, de kokkin van het appartement.

Zondag 31 juli, maandag 1 augustus en dinsdag 2 augustus.

Laatste dagen alleen maar geluierd en gezwommen bij ons zwembad.

Koffers ingepakt en dinsdag ochtend rond 08.45 uur werden we opgehaald om weer naar huis te vliegen.

EasyJet op Corfu vliegveld

Corfu filmpje!

Featured Posts
Recent Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.