Bali 2014 #NewlyWedds

3 mei

Zaterdagmorgen om 06.00 uur opgestaan en om 07.15 uur zaten we in de trein richting Schiphol. Lekker uitgebreid Tax-free geshopd en om 11.15 uur vertrokken we op onze Honeymoon! Er werd redelijk hard doorgelopen in het vliegtuig met eten en drinken en laat op de avond hadden ze een surprise voor ons: Honeymoon cake en 2 glazen champagne! De taart was iets teveel voor ons tweeen maar erg lekker.

Om 05.55 (lokale tijd) 23.55 uur NL tijd) waren we op Singapore airport waar we een uur hadden om over te stappen. Megagroot vliegveld en we moesten eerst met een monorail naar een andere vertrekhal. Daar vertrokken we om 06.05 uur richting Bali om daar om 09.45 uur aan te komen. We werden opgewacht door een aardige knul van Smaragd reizen die ons naar het hotel bracht en onderweg al van alles vertelde. Aangekomen bij ons resort stond er een fles Prosecco voor ons klaar (van Smaragd reizen) en van het hotel kregen we een chocolade honeymoon taart!

Mooi opgezet resort, kamers iets gedateerd. Eerst even anderhalf uur op bed gelegen, daarna wat rondgelopen en heerlijke saté gegeten aan het strand en gezwommen in ons fantastische zwembad!

'S avonds heerlijk gegeten bij café Jepun. Rond 21.30 uur ons bed ingedoken.

5 mei

Vandaag rond 07.00 uur wakker en rond 08.30 uur aan het strand aan het ontbijt. Zeer uitgebreid ontbijtbuffet waar echt van alles te krijgen is. Om 09.30 uur hadden we een afspraak met onze "agent" Wayan om een paar excursies te boeken. Heerlijk aan het strand en zwembad gelegen, geluncht bij "Titties" bar op het strand en om 14.00 uur hadden we een afspraak gemaakt in de Spa voor onze Honeymoon massage. Zelf nog verlengd voor totaal een uur. Echt super-de-luxe en heerlijk ! 's Avonds gegeten bij "Café Batu Jimbar" verderop in het centrum. Terug met een taxi.

6 mei

Zeer vroeg opgestaan (06.15 uur) om de zonsopkomst te fotograferen. Heel mooi en de vissers staan alweer alweer in de zee te vissen. Lekker bij het strand/zwembad gehangen en een het strand heerlijke saté gegeten. Om 15.00 uur werden we opgehaald voor een excursie. Privéchaufeur en Nederlands sprekende gids. Er was een lichte spraakverwarring met de gids en uiteindelijk hebben we 2 tempels half bezocht. De "Pura Tanah Lot" tempel en de "Uluwatu" tempel. We stonden vreselijk vast in het verkeer en ik heb nog nooit zoveel scooters gezien (duizenden!) en zelden ao'n gekkenhuis in het verkeer meegemaakt. Wat wel bijzonder is dat iedereen zo rustig blijft, af en toe toeteren als ze inhalen, dat is het enige. Ze rijden hier links en rechts, slalommend inhalen, het maakt allemaal niet uit. Bij de eerste tempel was het een gekkenhuis van jewelste en bij de tweede was de zon net onder waardoor we de tempel niet goed konden zien. Daar kregen we wel een traditionele voorstelling van zang en dans (apendans) erg gaaf! Daarna aan het strand gegeten bij "Jim Baran" een visrestaurant waar we een enorme visschotel kregen: krab, clams, praws en nog veel meer. Mirandus vond het erg lekker, ik redelijk..... Uiteindelijk was het een lange rit en hebben we niet echt veel gezien. (Wel onderweg).

7 mei

Excursiedag! 08.30 uur vertrokken en onze eerste stop was de "Pura Taman Ayun" tempel, een oude koningklijke tempel. Zeer mooi en het was er zeer heet, zo'n 40 ºC. Daarna omhoog gereden de bergen in en onderweg gestopt voor een rondleiding bij een kleine koffie/thee plantage, waar we zelfs Kopi Luwak koffie hebben gedronken. Nog verder omhoog gereden en boven op de berg was het stukken koler en zaten we in de wolken. Schitterend uitzicht! Daarna de "Munduk" waterval bezocht, ook heel mooi. Doorgereden naar beneden tot we bij "Lovina beach" waren voor een buffetlunch. Op de terugweg gestopt bij een drijvende tempel waar tal van ceremonies bezig waren. Het was een komen en gaan van mensen, geluiden en heel veel wierrookgeuren.

8 mei

Vanochtend zeer vroeg opgestaan, 05.45 uur. Om 06.30 uur zaten we aan het ontbijt en om 07.00 uur waren we uitgecheckt bij het hotel. We zaten ongeveer 5 minuten te wachten in de lobby toen een van de medewerkers naar ons toe kwam en vroeg waarom we weg gingen, volgens hun gingen we pas morgen! Alles nagekeken en het bleek dat we ons een dag vergist hadden.....! Alles weer terug naar onze kamer en we lagen dus heeeeel vroeg bij het zwembad. Uiteindelijk zijn we daar de hele dag blijven liggen en alleen even aan het strand van ons hotel wezen lunchen. 's Avonds was er een Balinees diner met traditionele dans en muziek erbij. Heerlijk van genoten! Zeer relaxed dagje.

9 mei

Vandaag weer om 06.00 uur opgestaan om nu echt naar Gilli Trawagan te gaan, een eiland net voor de kust van Lombok. Om 09.15 uur vertrok onze "fast boat" vlakbij Sanur en de eerste stop was "Padang Bai". Daar kwamen meer mensen aan boord en zo'n 1 1/2 uur later kwamen we aan bij "Gili Trawagan". Uitstappen in de branding en onze eerste gedachte was " wat een zooi hier". Het strand lag vol met troep, echt zonde. We werden opgehaald met een Cidoma, een traditionele paard en wagen (max 4 pers). Of het nou aan ons lag, of aan de koffers.....(23 kg per stuk) of iets anders.....wij weten het niet. Feit is wel dat een van de houten assen brak waardoor we bijna omvielen! Er werd snel een andere Cidomo geregeld en nog geen 5 minuten later waren we op de plaats van bestemming "Villa Ombak". Toen we onze kamer (hut) te zien kregen waren we niet echt tevreden en hebben we het omgeboekt voor een luxueuze villa met zwembad(je). Heerlijk gelunchd aan het strand (Pearl Beach Lounge) en nog heel even gezwommen. (Zeer sterke stroming op sommige plekken). Behalve de "haven" beschikt de rest van het eiland over parelwitte stranden en azuurblauw zeewater met een constante temperatuur van ongeveer 30ºC !

10 mei

Vanochtend ben ik om 06.15 uur opgestaan, wilde heel graag de zon op zien komen aan het strand. Heel mooi! Om 09.00 uur vertrokken met een privé bootje om te snorkelen. Tussen gili Trawagan en Gili Meno was onze eerste stop. Duizenden kleine visjes, kleurige vissen en als klap op de vuurpijl een schildpad van bijna een meter breed! Vlak voor Gili Meno nog 2x gesnorkeld, de eerste was redelijk en de tweede was weer erg mooi! Heel veel koraal wat liefelijk aan het wuiven was, sommigen zelfs felblauw en nu een schildpad die ontzettend mooi en zwierig wegzwom. Echt ongelovelijk! Op Gili Meno hadden we even tijd voor onszelf om rond te lopen en ik wist via via dat marcel Niels (oud collega van Café Studio) hier een duikschool had. We zijn even bij hem langsgegaan en ondanks dat we elkaar misschien al 10 jaar niet gezien hadden herkende hij mij direct. Gezellig zitten kletsen met een biertje erbij en kennis gemaakt met zijn vrouw. Echt gezellig! Daarna zijn we met z'n 2en het halve eiland rondgelopen, via het (zout)meer om bij de haven weer opgepikt te worden door ons bootje. Megagrote spinnen gezien, het eiland is echt een tropisch paradijs! Op Gili Air ook nog even gestopt om wat te lunchen en rond 14.00 uur waren we weer terug op Gili Trawagan. Later in de middag besloten we om het eiland rond te lopen, maar na 3 kwartier in de brandende zon vonden we het toch echt wel genoeg en voor 150000 Roepia's hebben we een Cidomo gehuurd die het rondje voor ons heeft afgemaakt. 's Avonds lekker geborreld en heerlijk gegeten bij Café Ecco.

11 mei

Heerlijk rustig dagje, beetje rondgeslenterd (was eigenlijk te heet), koffie gedronken bi Ecco café, lekker in ons zwembadje geplonsd en uitgebreid gelunchd bij Pearl Beach Lounge. Eind van de middag naar de Ombak Sunset bar gelopen, pittige wandeling van bijna 3 kwartier in de hitte en daar onder het genote van een "Cosmopolitan" genoten van de zonsondergang. 's Avonds weer gegeten bij Pearl Beach Lounge.

12 mei

Vanochtend om 10.00 uur uitgeckeckt en met een Cidomo naar de haven gegaan waar onze "fast' boot om 11.45 uur zou vertrekken. Mirandus had toch wel redelijk last van een "Gilly Belly" dus hij zat niet echt lekker in z'n vel. Na een vertraging van een half uur zijn we dan toch vertrokken richting "Padang Bai". Daar aangekomen met een beetje gammel busje vervoerd naar onze laatste accommodatie. De airco van het shuttle busje was stuk en bij elke bocht spoelde er flin wat water op Mirandus die voorin zat.....bah!

"Kamandula Resort" is een prachtig ruim opgezet resort midden in een jungle achtige omgeving. We werden verwelkomd met een bloemenslinger om onze nek, een heerlijk verfrissend geurend handdoekje en een koel glas limonade......wat wil een mens nog meer! Onze villa is zeer ruim opgezet met een hemelbed waar allemaal rozenblaadjes op lagen, een fantastische buitendouche, een bad gevuld met rozenblaadjes en een "Honeymoon" taart in de koelkast! Snel opgefrist en Mirandus is een paar uurtjes gaan slapen en ik ben bij het zwembad gaan zitten en heb mezelf heerlijk verwend met "Bali Hai" bier en een overheerlijk sateetje. 's Avonds op het resort wat gegeten en vroeg naar bed.

13 mei

Heerlijk rustige dag gehad, wel vroeg opgestaan (06.00 uur) want we zouden op een kookcursus gaan maar omdat Mirandus zich nog niet lekker voelde hebben we het afgezegd. Het resort een beetje rondgelopen, echt heel mooi en lekker bij het zwembad gelegen. Na de lunch ben ik nog heel even buiten het resort rondgelopen, maar het was zo heet en de wegen waren zo slecht, dat ik na 3 kwartier weer terug was.

14 mei

Vandaag de hele dag aan het zwembad gelegen en gegeten. Heerlijk relaxed. 's Avonds nog heel even met onze travelagent Wyang gesproken en de excursies betaald.

15 mei

Vandaag even een uurtje het centrum van Ubud ingeweest. Een drukte van jewelste en iedereen probeert je wat te verkopen! Een of ander marktje afgestruind waar we 3 mooie schalen hebben gekocht. Hij begon met 600000 Roepia's (€38,50) en we eindigden met een "special price for you my friend" van 250000 Roepi'as ! (€16,05). Uiteindelijk was het veel te heet om in het centrum te blijven en na een urrtje hebben we de shuttle bus naar ons resort weer genomen om de rest van de dag heerlijk bij het zwembad te hangen. Later in de middag heb ik nog een uurtje in de omgeveing gewandeld, aan de ene kant veel armoede en de andere kant heel veel rijstvelden! Mooie wandeling. 's Avonds hadden we een barbeque bij het zwembad.

16 mei

Wat een heerlijke dag! We werden om 08.30 uur opgehaald voor onze fiets excursie! Samen met een New Yorkse en 6 Australiërs hebben we de dag doorgebracht. Eerste stop was (weer) een koffie/thee palntage waar ze ook een Civet kat hadden voor de Kopi Luwak koffie, daarna een laat ontbijtje met uitzicht op Mount Batur (Gunung Batur) een nog actieve vulkaan. Daarna was het tijd om te fietsen! Bijna alleen maar "downhill" en verplicht met een helm op.... De route ging door allerlei fantastische dorpjes heen en langs vele mandarijnbomen. Gestopt bij een Indonesisch gezin (man met 2 vrouwen). Vreselijk om te zien in wat voor armoede ze leven. 2de stop was bij de "Pura Catur Bhuana" tempel waar we een hele uitleg kregen over tempelcultuur. Daarna vele stops onderweg, bij dorpjes, uitgestrekte rijstvelden en mooie uitzichtpunten. Bijzonder was toch wel dat heel veel lokale mensen hun rijst drogen midden op het hete asfalt, soms lastig om er langs te fietsen! Kinderen willen allemaal een "high five" geven, zo leuk! Afgesloten met een uitgebreid lunchbuffet. Al met al zo'n 25 km gefietst en het was echt de moeite waard. (Voelde me net Julia Roberts in "Eat, Love, Pray"). Rond 16.00 uur waren we terug op ons resort waar we snel een verfrissende duik namen in ons zwembad.

17 mei

Laatste dagje van onze zeer geslaagde "Honeymoon" ! Koffer ingepakt, beetje geluierd en gezwommen in ons zwembad. !5.00 uur werden we opghaald en vertrokken we richting vliegveld.

"SELAMAT DATANG"!

Bali movie

Featured Posts
Recent Posts
Kom later terug
Gepubliceerde posts zullen hier worden weergegeven.